W marcu na mapie handlowej Lublina pojawi się kolejna galeria. Tarasy Zamkowe mają przyciągać klientów nowymi sklepami i otwartą, zieloną przestrzenią na dachu. Prace budowlane są już na ukończeniu
Sklepy i punkty
Na budowie Tarasów Zamkowych codziennie pracuje ponad 500 osób. Wszystko po to, by zdążyć na zaplanowane na marzec otwarcie. Pierwsi najemcy już odebrali swoje lokale.
Z szacunków inwestora wynika, że nowa galeria pozwoli na stworzenie ok. 2 tys. nowych miejsc pracy. Kompleks u stóp Zamku Lubelskiego to 38 000 mkw powierzchni handlowej. Na tej przestrzeni zmieści się ok. 150 sklepów i punktów usługowych. Inwestor wynajął już ponad trzy czwarte powierzchni.
Klienci Tarasów będą mieli do dyspozycji podziemny parking, gdzie znajdzie się 1400 miejsc postojowych. Parter zajmą przede wszystkim sklepy i punkty usługowe. Zarezerwowano tam miejsce dla kilku dużych najemców. Nie pojawi się tam jednak żaden hipermarket. Większe sklepy, o powierzchni ponad 500 mkw znajdziemy również na pierwszym piętrze. Tam powstanie również strefa barów, restauracji i kawiarni. Ostatnia kondygnacja powinna zmieścić trzy duże sklepy. Resztę przestrzeni przeznaczono na tereny zielone i tarasy widokowe.
Strefy zieleni
Właśnie zielona przestrzeń na dachu ma być jednym z największych atutów nowej galerii. Trawniki, drzewa i krzewy zajmą blisko 17 tys. mkw. Będzie tam można wejść wprost z ulicy.
Zieloną przestrzeń architekci podzielili na dwie strefy. Pierwsza, licząca ponad 5 tys. mkw. będzie dostępna dla każdego. Znalazły się tam różnego rodzaju trawy i krzewy. Na specjalnie przygotowanych skarpach posadzono drzewa. Na dachu poprowadzono alejki spacerowe. Jest tam również miejsce do rekreacji i rozrywki. Wokół strefy dla spacerowiczów zaprojektowano ponad 10 tys. mkw trawników, niedostępnych dla odwiedzających Tarasy Zamkowe.
Koszty całej inwestycji szacowane są na 480 milionów złotych.
Nowi w Lublinie
• Zara Home - sklep z wyposażeniem domu, należący do hiszpańskiej grupy Inditex. To jedna z największych firm odzieżowych na świecie. W Tarasach znajdziemy też wszystkie odzieżowe marki tej grupy (Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho). Sklepy te zajmą w sumie ponad 5000 mkw.
• Swarovski - pierwszy, lubelski salon te marki powstanie właśnie między al. Tysiąclecia i al. Unii Lubelskiej. Swarovski to największy na świecie producent ekskluzywnych wyrobów ze szlifowanego kryształu. Lubelski salon tej marki będzie miał 45 mkw.
• Bianca Casa - zaoferuje produkty znanych marek jubilerskich. Zajmie 50 mkw.
• Thai Wok - lokal tej sieci zaoferuje potrawy kuchni tajskiej. Dania będą przygotowywane na oczach klientów. Restauracja zajmie ponad 50 mkw.
• Waggon Paris - to pierwszy w regionie i drugi w Polsce salon tej francuskiej marki odzieżowej. Firma oferuje ubrania z wełny, kaszmiru, angory i jedwabiu. Salon w Tarasach zajmie 60 mkw.
• Enjoy Club & Bowling - to centrum rozrywki zajmie ponad 2200 mkw. powierzchni na dwóch poziomach. Na pierwszym z nich znajdzie się kawiarnia wraz z restauracją, natomiast na drugim klub z kręgielnią na osiem torów, coctail barem i salami VIP.
• New Look - to jeden z liderów europejskiej branży odzieżowej. Brytyjska marka zadebiutuje w naszym regionie właśnie w Tarasach Zamkowych.